Cursus Accuray CKS M6 mei 2014

Zaterdag 24 mei 2014

Vandaag de reisdag. Het ging niet allemaal even makkelijk. Vandaag ben ik naar de Verenigde Staten gevlogen, Chicago om precies te zijn. Ik vloog met KLM vlucht KL611. Op Schiphol aangekomen bleek de vlucht op voorhand al ruim drie kwartier vertraging te hebben. Niets aan te doen, wachten dus maar. Daar kwam nog bij dat ik niet via internet ingecheckt had, omdat de link niet werkte, waardoor ik geen stoelreservering had. De vlucht bleek overboekt en dan heb je geen enkele zekerheid meer of je nog mee kan. Alhoewel overboeken een standaardprocedure is, is het toch spannend of je dan een stoel krijgt. Gelukkig bleek er nog een beschikbaar. Helaas wel een stoel aan de zijkant. Rijtje van drie en dan in het midden: 33B. Klem zitten dus. Gelukkig ben ik niet zo groot, dus pas ik er makkelijk in……. We vlogen met een Boeing 747-400 Combi. Oud model, maar gelukkig wel een eigen televisie.

De vlucht zelf verliep heel voorspoedig. We vertrokken om 14:25u en achtenhalf uur later stond ik in Chicago. Maar ja, dan door de customs. Dat duurde alles met alles ruim een uur. Je moet daar vooral geen haast hebben. Toen mijn koffer gezocht. Die stond ergens midden in de hal, want het had zo lang geduurd, dat het personeel de band vrij had gemaakt voor de volgende vlucht. Samen met mij nog meer mensen hoor… Toen even zoeken naar de Rental Car Shuttle. Geen bordje te vinden waaruit bleek dat die shuttle bestond, maar hij bleek er inderdaad toch te zijn en een half uurtje later had ik mijn auto. Ik heb het kleine mini trut autootje dat ik van mijn werk mocht huren snel geupgrade naar een fatsoenlijke auto: Ford Explorer XLT 4WD. Ik werd geholpen door Jackie en ze noemde me steeds ‘Baby’…”Baby, what can I do for you”, “That’s a better car baby”, “Drive save baby” enz….. hahahahaha.

Zo, betere auto, dat rijd tenminste.

Van Chicago naar Madison is onder normale omstandigheden ruim twee uur rijden. Gelukkig had ik navigatie aan boord, dus was het pijltjes volgen. Onderweg gestopt om een diner te kopen bij Subway. Een Italian with Herbs&Cheese met Smoked Turkey, bacon, letuce, tomatoos, unions, pickles, shredded cheese, mayo and musterd. Lekker hoor. Even een mooi stil plekje opgezocht en smullen maar. Daarna doorgereden naar Madison.

De I90 bleek echter van begin tot het einde helemaal opgebroken te zijn. Overal snelheidsbeperkingen en smalle rijstroken. Normaal 70 mph, nu 45 mph. Dat werd dus behoorlijk meer dan twee uur! Maar….. het Amerikaanse verkeer is van nature relaxed, dus het was goed te doen. Drie uurtjes onderweg geweest!

Het hotel, Best Western, was gelukkig makkelijk te vinden en de reservering bleek te kloppen. Goed gedaan meiden van Panta Reizen! Ik heb een kamer helemaal aan het uiteinde van het gebouw met naast mijn kamer het trappenhuis naar buiten. Ideaal! Lekker een King Size bed en een eigen bankstel! Dat moet dus wel gaan lukken. Morgen eens even kijken of ze ook een zwembad hebben.

Ik heb even zitten rekenen, maar ik ben in totaal 20 uur onderweg geweest. De eerste 28 overuren zijn genoteerd!!. Ben er best vermoeid van. Ik ga zo lekker slapen en morgen eens rondkijken in Madison. Tijd nemen om te acclimatiseren. Het weer is geweldig. 24 graden. Daar kan ik wel aan wennen.

Slaap lekker allemaal, tot morgen.

Zondag 25 mei 2014

Vandaag lekker rustig aan gedaan. Ik had de wekker op 7:45u gezet en ik werd er zowaar nog wakker van ook. Dat is veel belovend voor de de komende dagen. Snel gedouchet en daarna naar de ontbijtzaal gegaan. Dat bleek meer een ontbijtkamer te zijn. Niet zo heel groot, niet zo heel veel aanbod, maar ruim voldoende voor wat ik zocht. Ik heb lekker drie boterhammetjes gesmikkeld en twee yoghurtjes. Twee bananen meegenomen voor tussen de middag.

Daarna lekker even op Skype gehangen en toen op pad gegaan. Ik heb zomaar een beetje rond gereden. Gewoon kijken hoe de omgeving er uit ziet. Het lijkt er op dat er redelijk wat grote bedrijven in Madison zijn neergestreken. Enorme gebouwen zie je overal. Daar tussen zijn er werkelijk schattige woonwijken met prachtige laantjes waarin links en rechts prachtige bomen staan. The ideal American suburbia!

Vlak bij het trainingscentrum staan prachtige beelden in een tuin van een bedrijf. Even wat foto’s van gemaakt.

Madison ligt aan een meer. Eigenlijk tussen twee meren. Ik heb gekeken of ik er omheen kon rijden. Dat is uiteindelijk niet gelukt, maar het kan heel goed. Ik heb wel een paar prachtige doorkijkjes opgezocht. Het water van het meer is behoorlijk veralgt. Maar dat verwacht je eigenlijk ook wel.

In de middag ben ik in het hotel geweest. Ik had bedacht dat ik lekker bij het zwembad zou gaan zitten, maar het bleek dat dit hotel geen zwembad heeft….hahahahaha. Lekker op mijn kamer gezeten en een beetje televisie gekeken. Animal Planet had een ‘Monster Week’ en dat was best interessant.

Het is nu bijna 19:00u. Ik ga zo eten bij Uno’s. Dat is hier vlak in de buurt en de ervaring uit Orlando was prima. Kijken of ze dat hier ook begrijpen.

(later op de avond)

Feeew, dat was een stevige maaltijd. Moet ik niet iedere dag doen, dan kom ik 5 kilo zwaarder terug. Wel heel lekker.

Chicken Milanese (kwam met een berg pasta en fries) en een salade met geitenkaas, blueberries en cranberry dressing….. jumjum. De pasta is terug gegaan….. was domweg te veel. Als toetje een klein ijsje.

Morgen ietsje bescheidener.

Maandag 27 mei 2014

Eerste dag cursus. Het niveua is nog niet zo hoog en we moeten de onderdelen van de machine identificeren. Daarna de robot besturen. Niet echt wat geleerd.

Dinsdag 28 mei 2014

Tweede dag. Ik hoopte dat het beter ziu zijn dan gisteren, maar helaas. Veel gewouwel over de ELCC (interlock rack) en wat over de communicatie via DIB PCB’s. Eigenlijk allemaal al bekend. We hebben de machine laten stralen en hebben gekeken naar de software sturing. Daana de laser afgesteld en de rontgenbuis uitgelijnd. Wederom niets geleerd.

Woensdag 29 mei 2014

Ik had niet zo veel verwachtingen, maar het tunen van de machine heeft me vandaag toch een paar dingen geleerd. Handig om te weten en eindelijk iets waar ik in de Daniel ook iets mee kan. De middag hebben we zitten lummelen met de ‘play back feature’. Kan handig zijn, maar basaal is het een slecht ontworpen stuk software! Vanmiddag ook het rooster gekregen voor morgen. Blijkt dat we dan alleen twee uur testjes doen en klaar! N og nooit zo’n slechte cursus gehad. Verloren tijd.

We zijn met de groep gaan eten in eenn BBQ restaurant. Dat was heel leuk. Een koelkast met hele grote lappen vlees die je kon uitkiezen en dan maar grillen. Gratis salade en aardappeltjes. Lekker hoor.

vlnr: Prahbo Ponnuswamy, Ozgur Orhan, Larbi Abik, Andrea Marcante, Jean-Philipe (JP) Lanaspeze
(en dan drie onbekenden)

Donderdag 30 mei 2014

Vandaag de testdag. Twee keer een uur testen. De eerste test heb ik inmiddels gedaan (10 min) en haalde 12 uit 15. Dat is een 7.2. Prima dus. De tweede test heb ik over twee uurtjes. Ben nu dus eigenlijk aan het wachten. Maar dat is een praktijktest dus dat kan onmogelijk moeilijk zijn. Ik hoor van de mannen uit de groep, die hem al gedaan hebben, dat het met twee vingers in de neus gehaald kan worden. Maak me dus (weer) geen zorgen. Om 16:30u zijn we klaar en dan is het gedaan met de cursus.